Fethiye Manşet

MORTIRNAKLAR DOĞAYI , TARİHİ ve DOSTLUĞU HARMANLADI AF KULE MANASTIRI & HAÇBEL & KARAGÖZLER YÜRÜYÜŞÜ

MORTIRNAKLAR  DOĞAYI , TARİHİ ve DOSTLUĞU HARMANLADI                               AF KULE MANASTIRI & HAÇBEL & KARAGÖZLER    YÜRÜYÜŞÜ
15 Ocak 2014 - 19:36 'de eklendi ve 115 kez görüntülendi.

Merhaba SEVGİLİ DOĞA SEVERLER , DOSTLAR…! 12.01.2014 , kış mevsiminin ortasındayız ama Fethiye’miz  bunu pek hissettirmiyor. Yine toplandık  bir Pazar sabahı Sultan Pastanesinin önüne , bugün rotamız yakınlarda ; Af kule – Haçbel – Karagözler rotasında bir yay çizip  tersane üstündeki patikadan nasipse ineceğiz Fethiye’mize …Saatler , 8:45 ve 63 Mortırnak  vira dedik  sarıldık yelkenlerin iplerine….

15 dakikalık araçlı yolculuktan sonra , 17 Km parkurun başlama noktasına geliyoruz. İndiğimiz yerde tabelada , sağ ok yönünde AfKule 2 km , sol ok yönünde Gemiler Koyu . 63 Mortırnak  Afkule patikasından faaliyetimize başlıyoruz . Artık konuşacak olan ayaklarımız , kaslarımız , akciğerlerimiz ,  doğanın nefesini çekiyoruz ciğerlerimize  bol bol…Patika biraz dik , 2 km sonra Afkule’ye varmak için herkes acele edercesine çıkmaya başlıyor  hafif yokuşu . Ve Afkuledeyiz , ama terletti bizi yokuş , aslında biraz da suç bizde o kadar acele etmeye gerek yok ki….Burada 30 dakikalık dinlenme – su – Afkule Manastırına  inme molası veriyoruz. Manastıra inilen yol dik ve biraz zor. Manastır yaklaşık 50 metre aşağıda….İndik..!

Afkule manastırı ;  Google Amcama  baktığımda hikayesi  şöyle ;  herkesten uzak bir yaşam yolunu seçen, Elefterios  adlı keşiş tarafından  17.yüzyılda basit aletler ile kayaları oyarak yapılmış ve Elefterios  burada ömür boyu çile çekmiş. Yukarıya tırmanırken 40 merdiven çıkılıyor ve  içeride küçük odacıklar var. Ayrıca  deniz manzarası mükemmel  olan ,  küçük bir balkonu vardır. Rumlar zamanında Kaya Köyde bulunan Kilisenin Papazları burada yaşamışlardır. Yılın belli dönemlerinde Rumlar Af Kule ve çevresinde çeşitli panayırlar düzenlerlermiş. Köyün yerlileri panayırın düzenlendiği bu bölgeye Cavurlar Oynaşığı  derlermiş. Kendim  yorum yaparsam Bu manastır , Trabzon – Sümela  Manastırının  küçük kopyasını andırıyor….

Manastırı gezdik , fotolar çektik ve yukarıya çıktık. Daha önce sözleştiğimiz Ortaca grubu 10 kişiyle Af kulede bize yetişerek grubumuza katıldılar.  yolumuza devam ediyoruz , rotamız Haçbel . Bugünkü parkurun % 90 patika ve taşlıklı – riskli ;  riskki  ise taşlar çok nemli  olduğundan   ıslak taşlarda trekking botları bile  tutunamıyor , hiç beklenmedik  anda kayıp  düşebiliriz….Bazen ormanın içinden  yürüyoruz bazen de açık alandan devam ederken  Akdeniz’in  sonsuz maviliğine bırakıyoruz kendimizi. Önümüze devrilmiş  çam ağacı  köprü olmuş,  bizler de altından  dilek tutarak geçiyoruz. ..Arkadaşlar ne dilek tuttu bilemiyorum ? kendim bir dilek tuttum…HAYALLERİME -ÖZLEMLERİME BİR GÜN KAVUŞMAK dileğiyle…ormanlık patikaya tutunmaya devam ediyor  Mortırnaklar , Haçbel’e vardık . 20 dakikalık su – meyve – dinlenme – toparlanma molası veriyoruz.

Moladan sonra az ileride ikinci kez ormanın içine giriyoruz. Dejavu gibi , yine bir devrilmiş çam ağacı önümüze set kurmuş .Bu seferkinden  geçerken hepimizin dileği ortak  “ aman başımızı vurmayalım “ ..!  altından geçmek için epeyce eğilmek lazım , iki büklüm olarak altından geçiyoruz…Yarı ormanlık yarı zeytinlik  parkurdan yalpalayarak yürüyoruz , o kadar çok taş ve kayalık var ki bu parkurun zorluğu bundan dolayı. Karnımız  yavaş yavaş acıkmaya – zil çalmaya başladı . Parkuru yarıladık nerdeyse…Yemek molasını soruyorum , ekip liderimiz Yusuf Ceran arkadaşımıza , – az kaldı diyor ve çok güzel bir manzarada vereceğiz yemek molası –  , diye de heveslendiriyor…

Gerçekten de dediği gibiymiş , bulunduğumuz yerden ;  Fethiye’yi  ve  Körfezini , Kapıdağ Yarımadasını , Akdağlar’ın batı kısmını , Mentos ve Babadağ’ı  net görebiliyoruz…Hava çok güzel , manzara mükemmel , moralimiz süper …eee midelerimiz de bomboş…!  burada yemek molası verilmez de nerede verilir…dostlar..! Hadi afiyet olsun…?Yemeklerimizi yedik , keyif çaylarımızı içtik , grup  manzara – hatıra fotosunu çekildik ve yürümeye devam diyoruz .Unutmadan bazı arkadaşlar sanki 1 hafta yemek yüzü görmemiş gibi karınlarını doldurmuşlar …ahh be  Halil  kardeş ! ahh be Fahri abicim , neyse parkuru tamamlayıncaya kadar eritir arkadaşlarımız…Zeytinlik – ormanlık patikada ilerlerken , eskilerin zeytin yağı yapmak için kullandıkları   kocaman bir zeytin sıkma taşı çıkıyor karşımıza. Zeytin yağının hası işte bu doğal yapılışlarda  ve  çoktan eskide kaldı. Şimdi fabrikalara veriliyor ve eski tadı bulan var mı , bilmiyorum…

Biraz daha ilerliyoruz ki  çimenli açık alandan gelen  , zil – çıngırdak sesleri geliyor kulağımıza . İlk aklımıza gelen , çoban – çoban köpekleri – koyun – kuzular…yanılmıyoruz . Alana girdiğimizde muhteşem bir düet ;  kuzuların -koyunları melemesine köpeklerin havlaması eşlik ediyor… Arkadaşlar bir yere odaklanmışlar , ilerleyip  baktığımda ;  bir anne koyun yeni kuzulamış , 5 dk ile kaçırıyoruz bu muhteşem olayı. Kuzucuk ayaklarının üzerine zar zor duruyor ama anasının yanından kopmamak için ayakta kalmayı başarıyor…Çoban köpekleri de çok sevimli , bazı arkadaşlar sevindirmek için kalan yiyecekleri veriyor çoban köpeklerine …Epey oyalandıktan sonra tekrardan düşüyoruz rotamıza. Bu arada  çoban köpekleri peşimize takılıyor .  Çoban çağırıyor  ama hayvanlar oralı bile değil , belli ki hala yiyecek için peşimize geliyorlar. Baktım olacak gibi değil , elime bir çubuk aldım ve mecburen  korkutarak geri döndürdüm çoban köpeklerini

Artık parkuru tamamlamak üzereyiz . Nerden mi anladın sorarsanız  ? Hill Side’in  olduğu koyun üzerine geldik . Demektir ki Karagözler ve tersaneye az kaldı. Bazı vatandaşlar arabalarıyla piknik yapmaya gelmişler ,  selamlıyoruz..! Umarız arta kalan çöpleri buralara bırakmazlar…? Ve aşağıda yaz boyunca yorulup – bakım – istirahate çekilen teknelerin – yatların uzun beyaz direkleri görünüyor. Tersanenin arkasında ki patikadan iniyoruz karagözlere ve Deniz Kafede bitiriyoruz faaliyetimizi…

16 – 17 Km zevkle , hoş sedayla , muhabbetle , doğayı seve seve yürüdük…Yine keyifle ayrıldık DOĞA SEVER DOSTLARIMIZLA… önümüzdeki faaliyetlerde buluşmak dileğiyle , SEVGİLER , SAYGILAR…teşekkürler…

Yazan:     MUSTAFA  SERKAN MUTLU

( Grup Üyesi –  Bed.Eğt.Öğrt.)

Fotoğraf: Yusuf CERAN

img_7699_640x427img_7714_640x410 img_7731_640x427 img_7693_640x427 img_7619_640x427